Elçin Kürşat – Tanıtım

Web sitesi: http://www.elcinciftligi.com/
Tel: 0252 561 11 00
Cep Tel: 0535 594 14 12
Adres: Gürçamlar Köyü No:34, Milas.
Yaşar Üniv. Tel: 0232 411 50 00 (santral) Pazartesi, Salı, Çarşamba.
Hesap Bilgileri:
GARANTİ BANKASI KONAK ŞUBESİ
Hesap No: 410 6675424
IBAN: TR35 0006 2000 4100 0006 6754 24
Şube No: 410

Hakikati ve doğruyu önce bilimde, daha sonra da doğada arayan 60 yaşında bir sosyoloji profesörüyüm. 35 yıl Almanya’da çalıştıktan sonra (Hannover ve Münih Üniversiteleri), 5 yıldır Milas’ın Gürçamlar Köyü’ne yerleşmiş bulunuyorum.

İlk başta köye taşınarak üniversite hayatına artık bir nokta koyduğumu düşünürken, 1.5 yıldır İzmir Selçuk Yaşar Üniversitesi’nde haftada 3 gün çalışmaya başlamak zorunda kaldım.Yaralı, hasta atılmış köpek ve kedi yavrularını eve getirirken kocaman bir köpek ve kedi ordusu oluştu ve bunlar benim gibi vejeteryen değil etçil… Emekli bir akademisyen olan eşimin emekli maaşı, bir de üstüne tavuk, keçi ve ineklerime prensip olarak organik yem vermekte direndiğim için çiftliğimizin giderlerini karşılayamamaktayız. Çiftçiler gelir elde etmek için hayvan besler; ben ise hayvanlarımı besleyebilmek için tekrar çalışmaya başladım. En büyük amacım, çiftliğin giderlerini karşılayabilecek kadar gelir getirebilmesi.Ancak o zaman bana büyük iç huzuru veren, beni doğayla birleştiren çobanlığımı haftanın her günü yapabileceğim; şimdi sadece haftada dört gün orman ve kırlara kavuşabiliyorum.

Keçi, eşek ve ineklerimi sabahları otlanmaları için evimin hemen arkasında başlayan orman ve zeytinliklere götürüyorum.Bu sürüye 8 köpek de katılınca ve bazen kediler de köpekleri taklit etmeye kalkınca Ali Baba’nın çiftliği göç ediyormuş gibi görünüyor. Döndükten sonra, akşamları tırnaklılar, Dalaman Devlet Çiftliği’nden getirdiğim organik buğday ve kendi yetiştirdiğim yulafı yiyorlar.

Keçi bakımı ve peynir yapımıyla ilgili olarak Almanya’ da bir “ Bioland “ keçi mandırasında staj görmüştüm. Ayrıca Koyun tüyünden ip eğirmekteyim, dokuma tezgahlarım mevcut.

Köyümüz fakir bir zeytin köyü; 2,5 km batısında kendine ait ve henüz otel veya benzeri turistlik tesislerin bulunmadığı bir koyu var. Didim-Akbük’ün 14 km, Iasos antik kentinin 15 km mesafesindeyiz.

Ürünlerimiz

  • Keçi peyniri
  • Köy peyniri (inek sütünden)
  • Tereyağ
  • Çökelek
  • Kayısı reçeli/marmelatı (organik şekerli)
  • Elma reçeli/marmelatı (organik şekerli)
  • Soğuk sıkma zeytinyağı (salatalık) (organik sertifikalı)
  • Kontinü zeytin yağı (yemeklik) (organik sertifikalı)
  • Sabun (organik zeytin yağı ve dağdan toplanmış lavanta ile)
  • Tavuk yumurtası (ormanda gezen ve organik buğday yemi yiyen tavuklardan)
  • Kaz yumurtası (ormanda gezen ve organik buğday yemi yiyen kazlardan)
  • Yeşil zeytin (yağ ve limon soslu)
  • Yeşil zeytin (yağsız)
  • Organik tam buğday ekmeği (bazlama)

Ayrıca sipariş üzerine:

  • Siyah zeytin
  • Nar
  • Fransız ve Hollanda tipi keçi peyniri (camambert, gouda)
  • İnek veya keçi yoğurdu
  • Çiğ inek ve keçi sütü
  • Bahçemde yetiştirdiğim sebzeler

Yine sipariş üzerine

  • Organik kök boyalı yünden yaptığım keçe çanta, çapka, yelek, terlik, vs.
  • Aynı yünden dokuduğum kumaşlardan yapılmış giyim eşyaları (atkı, ceket, yelek, elbise, battaniye, vs.) ve örgüler (çorap dahil).

 

