Ali-İnci Akbulut, (Mehmetalan Köyü/Edremit) – Tanıtım

İletişim Bilgileri

Temas: Ali AKBULUT – İnci AKBULUT
Köy Adresi: Mehmetalan Köyü Edremit- Balıkesir
E-posta: akaleos.ali@gmail.com
Cep telefonu: 0 537 418 35 68 – 0 538 227 87 64
Hesap Bilgileri:
ALİ AKBULUT Balıkesir-Edremit Ziraat Bankası Şubesi
Hesap no: 428069945003iban : TR 490001000109428069945003

Merhabalar,

Ben Ali Akbulut, 24 Ocak 1965 de rahmetli annem zeytin toplarken sancısı tutmuş ve özenle koruduğum zeytin ağacının yanında beni dünyaya getirmiş. Ancak o zamanlar nufüs cüzdanı hemen çıkartılmadığından rahmetli babam hele kış geçsin çıkartırız diyerek 1-6-1965 doğumlu olarak çıkarmış.

İlkokulu köyüm Mehmetalan’da, ortaokulu Zeytinli’de bitirip, Edremit lisesinde devam ettiğim eğitim hayatım, 1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Denizli Eğitim bölümünden mezun olarak bitti. Aynı yıl göreve başladım. Halen Edremit Mehmet Akif Ersoy ilkokulunda sınıf öğretmeni olarak çalışmaktayım.

Hayat arkadaşım, sevgili İnci de Doyran köyü doğumlu olup, yirmi birinci senesi süren evliliğimizden Eda ve Hasan isimli çocuklarımız bulunmakta; Eda Kocaeli Jeoloji Mühendisliği ikinci sınıf öğrencisi, Hasan ise Edremit te okuyor, henüz sekizinci sınıfta.

Yazları, binbir pınarlı Kaz Dağlarının eteğinde, Zeytinli Çayı üstünde kendi arazimizde Akaleos piknik alanı, kamp yerini işletiyorum. Yatılı konaklama için ruhsat alamadık. Ancak Mehmetalan köyümüzdeki evde konaklama sağlamamız mümkün. Günlük aqua-trekking, derede yüzme, zeytinlerin altında gözleme, çay, Sarı kız tepesine birlikte çıkmak gibi faaliyetler yapabiliriz birlikte. 1,5 dönüm arazide doğal bahçe yapıyoruz. Yazın bizimle birlikte çalışmak isteyecek gönüllülere kapımız ve kalbimiz açıktır.

Babamdan kalan (ona da dedesinden kalmış) 8 – 8 -4 dönüm olmak üzere toplam 20 dönüm arazide 350 adet zeytin ağacımız var. 1950 li yıllarda dikmişler. Çeşitli yöntemlerle zeytin hazırlıyoruz, köyümüzdeki taş baskı zeytin değirmeninde geleneksel yöntemle ailemize yağ yaptırıyor, kontinu sistemde kampımıza gelenlere satılmak üzere yağ çıkartıyorduk. Ayla Seyhun ablamız bize ısrarla taş baskı ve soğuk sistemle daha çok üretim yapmamızı isteyince bu sene tüm üretimimizi bu şekilde yapmaya çalışacağız.

Dileyen arkadaş gelip, köyümüzde misafirimiz olabilir. Bize yardımcı olabilir.

Beş sene once zeytinlerin diplerine koyun gübresi koymuştuk, ondan sonra da hiç gübrek kullanmadık. Ne fenni gübre ne de hayvan gübresi. Önceki senelerde tepeden devlet zeytin sineği ilacı yapıyordu. Bu sene onu yapmadılar. Yani tamamen doğal zeytin oldu bunlar.

Bizler Tahtacı Türkmenleriyiz. İnsana, doğaya saygı bizim genlerimizde kayıtlı sanıyorum. Bunun için olsa gerek dedelerden geldiği şekliyle yaşam ki sizler bunu doğal yaşam olarak ayırıyorsunuz, bizim için doğal akışı içinde bir yaşam. Ayrıca bunun için bir enerji sarfetmemize gerek yok. Kendiliğinden böyle zaten.

Emekli olup köyümde doğayla, çevreyle uyumlu, köyüme ve komşu köylerde ki yaşayanlara örnek olacak tarım uygulamaları yapmak istiyorum. Bunun içinde sizin desteğinize, yol göstermenize ihtiyacımız olacak.

Saygılarımla,

Ali Akbulut

Fotoğraflar:

InciAkbulut

Yorumlar kapatıldı.