Oğuzhan Çiftliği (Gövdecili/Yozgat) – Tanıtım

İletişim Bilgileri:
 
Üretici: İdris Oğuzhan
Cep: 542 586 08 40
E-posta:  oguzhanciftligi@gmail.com, 127006idris@gmail.com
Eş-üretici: Kır Çocukları

.

Merhaba,

Yozgat’ın Gövdecili Köyü’nde, ortasında arı kovanlarımın bulunduğu bir çiftliğim var. Arılarımın temiz bir çevrede beslenmesi için arazilerimde doğal tarım yapıyorum. Kovanlarda ve tarlalarda hiçbir zirai ilaç veya yapay gübre kullanmadan üretim yapıyorum. Bal ve tarım ürünleri için 2014 başından itibaren Organik Tarım sertifikam da olacak. Ürünlerim arasında öncelikle bal var (süzme ve doğal petekli karakovan). Kovanlarımdan yoğun çiçek karakterli ve aromalı bir bal çıkar. Kekik, geven, melekotu, hardal ve çiğdem gibi kır çiçekleri dışında yakındaki arazilerde yetiştirilen lavanta, çörekotu, faselya, keten, korunga, aspir, çemen gibi bitkiler bala aroma zenginliği kazandırır. Diğer bir üretim kalemim doğal bitkisel yağ üretimidir: Aspir, keten, kişniş, devedikeni, çörekotu vs. Verimin iyi olduğu yıllar kara üzüm bağımızdan çıkan üzümlerle pekmez de yapmaktayız. Çiftiğimde ayrıca organik sertifikalı hayvan yemi üretimi yapıyorum: Macar fiğ, yerli fiğ, yonca, aspir, çörekotu, keten, arpa ve samanları. Arazilerimde hem kendiğinden yetişen hem de özel olarak ektiğim buğday,  çavdar ve hardal da bulunmaktadır. Uzun yıllar Ankara’da bir kamu kuruluşunda çalıştıktan sonra yakın zaman önce emekli oldum ve bütünüyle arazimdeki üretim çalışmalarıma yoğunlaştım.

Sizlerle birlikte üretmekten ve paylaşmaktan memnuniyet duyacağım.

4 responses to “Oğuzhan Çiftliği (Gövdecili/Yozgat) – Tanıtım

  1. Geri bildirim: Oğuzhan Çiftliği soğuk pres yağları – Şubat kampanyası | Kır Çocukları

  2. Geri bildirim: Kır Çocukları / Oğuzhan Çiftliği soğuk pres yağları: Doğal besin, gıda desteği, cilt bakımı ve masaj | Kır Çocukları

  3. Geri bildirim: Kır Çocukları / Oğuzhan Çiftliği soğuk pres yağları: Doğal besin, gıda desteği, cilt bakımı ve masaj | Kır Çocukları

  4. Evet , Gerçekten yürekten kutluyorum . Bu bölgede Bu çevrede yapılabilecek en güzel iş. 🙂

Bir Cevap Yazın

