Ormanevi (Biga/Çanakkale) – Tanıtım

İletişim:
Durukan Dudu
Telefon: 0544 272 52 07
E-postadurukand@gmail.com
Blog: http://ormanevi.tumblr.com/

Facebook: https://tr-tr.facebook.com/ormanevimiz

Çanakkale’nin Biga ilçesine 12 km mesafede bir köyde bulunan bir kolektifiz. Üretim yaptığımız yerler köy yakınlarındaki tarlalar ve tepelik arazide (genelde hayvancılık/Bütüncül Yönetim çerçevesinde) değerlendirdiğimiz arazilerdir.

Üretim yeriniz neresidir, ürettiğiniz ürünler nelerdir?

Ürünlerimiz yıldan yıla değişiyor. Bazı ürünlerimizi sadece yerelde, bazılarını Marmara Bölgesi’nde, bazılarını ise (bozulma/lojistik sorunu olmayanlar özellikle) diğer bölgelerde de türeticilere ulaştırıyoruz.

2016 sonu itibariyle elimizde (hasadı henüz yapılmak üzere olduğu için “kalan”) kuru fasulye ve cin (patlatmalık) mısır var.

Üretim yaptığınız toplam arazi miktarı (sebze, meyve, tahıl vs. için ayrı ayrı) ve baktığınız hayvanlar varsa çeşit ve sayıları nedir? 

Mevsimlik sebze/meyve için kullandığımız arazi 1 dekar civarında Mısır, akdarı gibi tahıllar ve fasulye, bakla gibi gıdalar için yılına göre değişmekle birlikte, 3-15 dekar. Et tavuğunda her seferinde 100’e yakın tavuk. Yumurta tavuğunda ortalama 100 yumurtacı tavuk. Koyun ve sığırda 200 dekar, Bütüncül Planlı Otlatma’yla onarılarak değerlendirilen, hayvanların 7/24/365 sadece otla ve açık havada yaşadığı alan. Keçide 90 sağmal keçi, sadece otla besleniyorlar, toplam 600 dekara yakın meşe ormanı ve anızda güdülüyorlar.

Üretimde kullandığınız doğal yöntemler, toprağın yapısını ve canlılığını korumak ve arazilerinizde biyoçeşitliliği teşvik etmek için kullandığınız yöntemler neler?

  • Bütüncül Yönetim
  • Bütüncül ve planlı otlatma
  • Gübre ve kompost
  • Ot yolma/çapa
  • Pulluksuz ve/veya minimum işlemeli tarım
  • (Yakında) Miktobiyoloji çobanlığı/sanatı
  • Entegre/kontrollü kaotik arazi tasarımı (örnek: Savan tipi mera)

Çiftliğinizde/üretim alanlarınızda çalışan ücretli işçiler var mı? 

Yok

Üretim alanlarınızdan fotoğraflar:

https://tr-tr.facebook.com/ormanevimiz
https://tr-tr.facebook.com/anadolumeralari/

 
Bir Cevap Yazın

