Google Docs (Drive) ile sipariş formu oluşturmak

1. Google Docs’a (veya bunun yeni versiyonu olan Google Drive) gidip, Oluştur (Create) düğmesine basıp , Form seçeneğini seçin.

2. Üst taraftaki dosya ismine (Untitled Form/Başlıksız Form) tıklayıp formunuza bir isim verin.

3. Formda görenmesini istediğiniz ilk soruyu  girin ve uygun cevap şablonunu (kısa metin, paragraf metni, çoktan seçmeli vs.) belirleyin. İsterseniz soruyu cevaplanması zorunlu (Required) yapabilirsiniz. Done/Tamam düğmesine tıklayın.

4. Aşağıdaki Add Item / Öğe ekle kutusuna tıklayıp ikinci sorunuz için uygun şablonu seçin. 3. adımdaki gibi sorunuzu ve cevap şablonunu belirleyip Done/Tamam düğmesine tıklayın.

5. Bu şekilde ilerleyerek sipariş formunda görünmesini istediğiniz bütün soruları (Örn. İsim, adres, telefon ve her bir ürün) girin.

6. Bütün soruları girdikten sonra aşağıdaki Send Form / Formu Gönder düğmesine tıklayın. Açılan pencerede, aşağıdaki kutuya istediğiniz e-posta adreslerini yazıp Done/Tamam düğmesine tıklayarak  formunuzu bu adreslere gönderebilirsiniz. Daha iyi bir seçenek, yukarıdaki kutuda yer alan bağlantıyı  kopyalayıp, daha sonra yazacağınız duyuru e-postalarında veya Web sayfalarınızda kullanmaktır. O adrese giden herkes sipariş formunu kullanabilecektir.

7. Done/Tamam düğmesine tıkladığınızda ‘Choose response destination’/’Yanıtların gideceği yeri seçin’ kutusu çıkacaktır. Yukarıdaki seçeneği (New spreadsheet/Yeni hesap tablosu) seçip, hemen alttaki  kutuya istediğiniz dosya adını girebilirsiniz. Fomu kullanan kişilerin yanıtları bu isimdeki bir dosyada toplanaack ve bu dosya sizin Google Docs (Drive) klasörünüzde görünecektir. Create/Oluştur düğmesine tıklayın.

8. Sipariş formunun bağlantı adresine daha sonra tekrar ulaşmak isterseniz: Yanıtların kaydedildiği hesap tablosunu açın, Form menüsünden “Canlı forma git” (“Go to live form”) komutunu seçin. Tarayıcınızın adres kutusunda göreceğiniz adres, formunuzun adresidir. Herkes buraya gidip siparişlerini girebilir, girilen bilgiler otomatik olarak dosyanıza yazılır. Bu bağlantıyı kopyalayıp, e-postalarınızda veya diğer duyuru metinlerinizde doğrudan yapıştırabilirsiniz, ama biraz uzun olur. Bunun yerine “Sipariş Formu” gibi bir metin yazıp, bunu işaretleyip, “link/bağlantı” düğmesine tıklayarak bağlantı adresini yapıştırabilirsiniz.

9. İnsanların verdikleri siparişleri görebilmeleri/kontrol edebilmeleri için bir “Sipariş kontrol bağlantısı” yaratabilirsiniz. Bunun için Google Docs’taki (Google Drive’daki) hesap tablosunun Dosya (File) menüsünden “Web’de Yayınla” (Publish to the Web) komutunu seçin. “Yayınlamayı başlat” (Start Publishing) düğmesine tıkladığınızda, alttaki kutuda bir bağlantı adresi görünecektir. Bunu da kopyalayıp, duyuru metninizde bu adrese bağlantı verebilirsiniz.

10. Yanıtların saklandığı hesap tablosunda telefon ve adres gibi sütunların genişliğini daraltarak, bunların herkes tarafından görülmesini engelleyebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s